Diferentieël

Stel hier je technische vraag over de MMX

Diferentieël

Berichtdoor Opa Nitro » Za 09 Mrt 2013, 10:28

Hallo een vraag over het dif.

Wat is gebruikelijk dif.siliconen olie of dif. vet.
Het is mij niet duidelijk wat voor vulling te gebruiken in het dif. aangezien deze gemonteerd afgeleverd wordt bij aanschaf nieuwe Elcon MMX.
Indien siliconenolie: hoeveel wt of is dit afhangkelijk per track? wat is gebruikelijk.
Er bestaat ook een speciaal vet met molibdeen erin of is dit af te raden.

Groet,
Hans
The tracks are my home outside home.
Gebruikers-avatar
Opa Nitro
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Wo 20 Feb 2013, 22:49
Woonplaats: Den Haag
Website: Geen
Auto: Elcon MMX 2012
Zender: Sanwa M11X
Club: HMRC
Transponder: 6827895

Re: Diferentieël

Berichtdoor Green Devil » Za 09 Mrt 2013, 12:22

Gebruikers-avatar
Green Devil
 
Berichten: 80
Geregistreerd: Vr 07 Dec 2012, 18:59
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Diferentieël

Berichtdoor Opa Nitro » Za 09 Mrt 2013, 15:33

Ok Remco,

Maar wat voor viscociteit, staat er niet op ik doel op het sparen van het dif.

Bedankt,
Hans
The tracks are my home outside home.
Gebruikers-avatar
Opa Nitro
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Wo 20 Feb 2013, 22:49
Woonplaats: Den Haag
Website: Geen
Auto: Elcon MMX 2012
Zender: Sanwa M11X
Club: HMRC
Transponder: 6827895

Re: Diferentieël

Berichtdoor Onno » Zo 10 Mrt 2013, 20:40

Met de slechts 10-12ml ga je geen sper krijgen Hans. Het is een differntieel olie zoals ook normaal gebruikt, een SAE-80 voor wat het waard is, van Castrol.

Ik heb wel geprobeerd ook eens om er heel dikke siliconen olie erin te hebben tbv wat sper.
Schrik niet heb er van 15.000, 30.000, 50.000 en uiteindelijk 100.000 siliconen olie in gehad. Hoger was er van dat merk niet, bestaan wel dikkere nog maar ben daar toen gestopt.
Dat laatste moet je bijna met een spachtel erin proppen.
Resultaat op de baan was miniem tot niet merkbaar.

Als je wilt sperren zul je dat in een ander dif moeten gaan zoeken. In de meeste gevallen wil je niet sperren. HMRC leende zich er wel voor met dat tapijt zoals het was. Nu er weer kunstgras op ligt wil je dat sper er niet in hebben. Zorg dat alles licht loopt en zo soepel als maar mogelijk daar ligt veel meer winst.
;)
mvg
Onno
I like my soup hot, with balls and letter noodles !

Afbeelding
Onno
 
Berichten: 195
Geregistreerd: Ma 26 Nov 2012, 19:54
Woonplaats: Alkmaar

Re: Diferentieël

Berichtdoor Opa Nitro » Ma 11 Mrt 2013, 11:57

Dankje Onno,

Dit is de info wat ik bedoelde, en inderdaad op kunstgras wil je helemaal geen spare hebben; lig je in de bocht heel vlug dwars op de baan.
Maar op de baan in Elshout vroeger had je wel wat spare nodig. veel grip en een zwaar te berijden baan.
( de hel van Elshout)

Groet,
Hans
The tracks are my home outside home.
Gebruikers-avatar
Opa Nitro
 
Berichten: 9
Geregistreerd: Wo 20 Feb 2013, 22:49
Woonplaats: Den Haag
Website: Geen
Auto: Elcon MMX 2012
Zender: Sanwa M11X
Club: HMRC
Transponder: 6827895


Terug naar Vraag en antwoord

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Legenda
    Nieuwe berichten  Nieuwe berichten
    Er zijn geen nieuwe berichten  Geen nieuwe berichten
    Forum gesloten  Forum gesloten
  • Webshops
  • Producten
cron